Klece a voliery

13.12.2009 11:08

V současné době své papoušky chovám ve čtyřech venkovních voliérách (250/100/180), jedné vnitří (300/120/200) a dvou větších klecích (120/80/100) a třech menších (100/60/60). Všechny voliery a klece mám vyrobeny ze dřeva a proti prokousání od ptáků mám ze vnitř pletivo přidělané kovovými pásky, což znesnadňuje ptákům likvidovat dřevo. Veškeré misky používám pouze z antikora, poněvadž se snažím předcházet problémům spojených s přenosem bakterií a nemocí a hlavně jsou velice praktické i při čištění. Netvrdím, že si je chovatel musí pořídit najednou, ale doporučoval bych každému chovateli, pokud používá keramické, o jejich výměnu. Samozřejmě při větším počtu je to velice drahá záležitost, pokud budu uvažovat, že do každého zařízení jsou zapotřeby minimálně tři, ale myslím si, že postupnou výměnou se tato změna vyplatí a nebude to zatěžovat tolik rozpočet.  Možná si trošku sám v současnosti drbu hlavu, že jsem se rozhodl pro použitý materiál na voliéry ze dřeva, sice jsem vždy byl zastánce přírodních materiálů a přírodního chovu, ale po sečtení nákladů na dřevěné voliéry a klece jsem se trošku zhrozil. V současnosti je na trhu mnoho firem, které vám vyrobý klece i voliéry dle vašich požadavků z hliníkových profilů, které mají podstaně delší životnost a vypadají skvěle. Při procházení stránek např. společnosti Alumat, jsem se přesvědčil, že jsem měl asi více přemýšlet a hlavně, v prvé řadě zvážit možnosti. V brké době možná dojde k výměně....:-)

—————

Zpět